miércoles, 25 de enero de 2012

Artista contemporani


Francis Bacon

Nascut el 28 de octubre de 1909 va ser un pintor anglo-irlandés, d’estil molt personal que pot definir-se com figuració expressionista.



Primers anys

Encara que va néixer a Dublín i al llarg de la seva infància es va dedicar a Irlanda, és sovint considerat que un pintor anglès degut a les seves arrels família anglès i per que desenvolupat bona part de la seva producció en curses de cavalls entrenats de Londres. El seu pare a Dublín, però a causa de la primera guerra mundial que es va traslladar amb la seva família a Londres el 1914. Entre 1914 i el 1925, la família va viure entre Anglaterra i Irlanda. Els nens de Francis Bacon no va ser fàcil. Va patir d'asma crònica i va tenir una educació irregular ja malaltia li va impedir que assisteixen a l'escola; Quan patia d'atacs asmàtic forts li van administrat morfina. Va ser expulsat de casa pel seu pare quan tenia 16 anys d'edat, per manifestar la seva inclinacions homosexuals.


Començament en l’art

El 1926 va començar a prendre lliçons de dibuix a St. Martin School of Arts, Londres.

El 1927 va viu entre París i Berlín, on va començar a treballar com un interiorista i és en aquest moment quan comença a pintar, no aconseguir l'èxit amb la seva primera pintura. Va residir durant mig any a prop Chantilly, organitzada per un pianista i l'art d'aficionat que havia conegut a una exposició a París. En aquell moment a Chantilly admirava la caixa la massacre dels innocents de Poussin, conservat en el cito Condé Museum en aquesta ciutat. Aquest quadre de diàleg que inspiren diverses obres. Però la influència més important que el porta a pintar és una visita a una exposició de Picasso de París, que impressiona i que serà una influència en la seva obra: ' aquells pierrots, nus, paisatges i escenes jo estava impressionat per molt, i llavors vaig pensar que potser jo també podria pintar ".Bacon, va decidir que el tema de les seves pintures seria vida en la mort: hauria de trobar el seu acte més vital, però també el més autodestructives. Michel Leiris va suggerir que ' masoquisme, sadisme i gairebé tots els vicis, eren en realitat només maneres per sentir-se més humano». 1en 1929 Torna a Londres i de formació autodidacta comença a pintar en oli. " No obstant això, ell no havia aconseguit reconeixement, i quan tenia 35 anys d'edat, pel seu caràcter temperamental, destruït gairebé tot de les seves pintures.

És a 1944 quan finalitza els estudis Tríptic tres figures amb una Crucifixió (tres estudis per a Figures en la Base de la Crucifixió;) Tate Modern de Londres), una pintura que va guanyar l'acceptació i va ser molt ben rebut pels crítics, així com ser considerat com una de les pintures més originals en l'art del segle XX. Al final de la dècada de 1940 va començar a formar un estil més inconfusible.

El 1949, el Museu d'art modern de Nova York (MOMA), va comprar les seves obres. També en aquest any va comença la sèrie de notes sobre el retrat d'innocent x de Velázquez (Palazzo Doria Pamphilj a Roma); Avui en dia hi ha més de 40. Ser conscient que la cansalada és guio per a fotos i es va negar a veure la taula original, mentre que tenir l'oportunitat de fer-ho; Algunes persones sospitava que aquesta afirmació va ser una broma i sí contemplat el Velázquez original.


Les seves obres

Pintures d'influència de cansalada Munch en els atacs de feridura i els tons de Van Gogh; també percep la influència de Goya, perquè reflecteix l'angoixa en els seus quadres. En els seus quadres va treballar en la representació de la figura masculina o femenina, que apareix generalment forma desfigurada i exhibició fins i tot temible, en espais tancats i foscos. Retrats i autoretrats són una gran part de les pintures; Destaca entre ells George Dyer en un mirall (Retrat de George Dyer en un mirall, 1968), del Museu Thyssen-Bornemisza de Madrid, on va reflecteix la fragilitat d'estar. Reflecteix el temps va viure la Guerra Mundial. En altres categories com a cap envoltat de carn de boví (cap envoltat costats de carn de boví, 1954), de l'Art Institute of Chicago, i en els gossos de sèrie que va bordar (gossos), Bacon reflecteix warmongering, la capacitat de l'ésser humà per ser violent i la inclinació de la naturalesa humana per la violència. Durant la seva carrera Bacon utilitzat informalisme, l'expressionisme i el surrealisme, però les seves pintures pertanyen a racionalisme. No obstant això, per a alguns autors les obres de Francis Bacon no pertany a la seqüència. És una pintura d’expressionista Tribunal però molt difícil de classificar, perquè mai no va pertànyer a qualsevol moviment artístic. Va seguir el que ell considera (en entrevistes va fer David Sylvester en la dècada de 1960) un postpicasiana de línia pictòrica, seguint el camí obert que Picasso va deixar amb figuració i obsessiu representació del cos humà. Segons el filòsof Gilles Deleuze, autor d'una de les proves d'analitzar millor l'obra del pintor (Francis Bacon: Logique de la sensació), les xifres de cansalada són les que millor representen l'home del segle XX: Cézanne si ho va fer amb el paisatge, Giacometti i cansalada home va portar a la seva millor representació artística, en relació a l'home angoixat per la vida, però emocionat per l'art.







No hay comentarios:

Publicar un comentario